Dependența de o persoană este similară cu
dependența de un drog. Dependența
emoțională înseamnă pierderea identității,
pierderea de sine. Descarcă acum ghidul:

CUM SCAPI DE DEPENDENȚA EMOȚIONALĂ ȘI EVOLUEZI CĂTRE IUBIREA SĂNĂTOASĂ

 

Program Leadership

coperta 1 sistem 4 module

 

Premise

Factorul critic, care diferențiază echipele adevărate de grupuri de indivizi este calitatea coordonării. Toți membrii echipelor performante colaborează cu colegii lor, pentru a identifica și elimina lacunele din coordonarea lor colectivă.

Colaborarea este dată de:

  • asumarea rolului de coechipier în echipa de management
  • partajarea de informații între manageri
  • acceptarea diferențelor de personalitate și de comportament în mod non-critic, deschis
  • flexibilitate și absența poziționării ascendente sau descendente în cadrul echipei

Nevoia de comunicare și coordonare în cadrul echipei de management a stat la baza conceperii acestui sistem.

Obiective, Beneficii

Sistemul de 4 workshop-uri, conceput ca proces desfășurat pe 4 luni implică:

  • Identificarea și depășirea blocajelor individuale, de natură emoțională, care afectează în mod direct productivitatea
  • Identificarea și depășirea blocajelor specifice lucrului în echipă (de ex. management de tip ierarhic, delegare inversă și alte comportamente sabotoare care creează presiune asupra managerilor)
  • Monitorizarea evoluției, identificarea punctelor slabe depistate în cursul procesului și consolidarea acestora 
  • Însușirea de elemente de project management aplicate, care ajută echipele să identifice nivelul actual de performanță și nivelul dorit de performanță, cu elemente de monitorizare și acțiune înspre atingerea nivelului dorit
  • Învățarea și integrarea de elemente de coaching, ca unealtă esențială în gândirea orientată spre soluții
  • Asumarea rolului de leader prin metode experiențiale (evidențierea miturilor din spate, mituri care generează comportamente de tip sabotor – individul este mai interesat de poziția pe care o ocupă în companie decât de alinierea la viziunea și valorile acesteia, precum și la viziunea comună).

coperta 2 sistem 4 module

MODUL 1 – VIZIUNE 

”Dacă nu poţi să-ţi prezinţi viziunea în 3-5 minute, atunci eşti pierdut” (Kottler) triunghi viziune

  • Explorarea și identificarea viziunii și valorilor companiei 
  • Analiza stării de fapt (a realității) generată de angajați
  • Explorarea și identificarea viziunii și valorilor individuale
  • Identificarea viziunii comune pe 3 axe:
    • Obiective personale care susțin viziunea companiei
    • Obiective de echipă care susțin viziunea companiei
    • Obiectivele companiei aliniate la viziunea sa

MODUL 2 – INDIVID

  • Identificarea blocajelor emoționale care duc la productivitate scăzută (probleme emoționale legate de: cuplu/familie/relații, adaptare, comunicare, percepție asupra propriei identități)triunghi individ
  • Definirea imaginii pe care fiecare o are în cadrul companiei și al echipei /vs/ imagine de sine
    • Cine cred eu că sunt
    • Cine cred ceilalți că sunt
    • Cine sunt în realitate
  • Identificarea punctelor forte, ca și cumul de talente + cunoștințe + abilități

MODUL 3 – RELAȚII

  • Diferențierea între 2 tipuri de management existent la nivel de corporații:
    • Management de tip ierarhic (toxic, promovat de un sistem economic standardizat în care individul este preocupat de menținerea poziției personale, generând comportamente sabotoare)triunghi relatii
                                                           versus

    • Management de tip coaching în care se pune accentul pe:
      • comunicarea de grup,
      • promovarea bunelor practici,
      • încurajarea sprijinului reciproc în vederea atingerii potențialului maxim 
  • Orientarea către managementul de tip coaching: individul și echipa funcționează similar celulelor unui organism viu: celulele se sprijină reciproc, nu se luptă între ele; lupta între celulele organismului dă naștere organismelor bolnave.

MODUL 4 – LEADERSHIP

  • Conturarea portretelor psihologicetriunghi leadership
    • Leaderul: imaginativ, creativ, anticipativ, spirit penetrant, gândire analitică, strategică şi multilaterală, abilităţi psihosociale.
      Leadership: conducere psihologică
    • Managerul: orientat spre prezent, termen scurt, plan acţional, practic, aptitudini operaţionale.
      Management: conducere administrativă
  • Deprinderea în mod EXPERIENȚIAL a abilităților de leadership
Leader Manager
Scop Manifestă atitudini personale, active Manifestă atitudini impersonale, pasive
Concepția despre muncă Stimulează munca, oferă și creează posibilități de alegere a acesteia Coordonează, echilibrează munca. Recurge la compromisuri valorice.
Relațiile cu alții Empatic, acordă atenție semnificației acțiunilor, emoțional Rațional
Percepția de sine Puternic, orientat spre valorificarea calităților personale, conștient de calitățile sale Se identifică cu nevoia de a menține ordinea, conservator
Personalitatea Imaginativ, creativ, deschis, sociabil Practic, acțional

Metodologie

  • Teste psihometrice
  • Coaching de grup
  • Jocuri de rol
  • Brainstorming
  • Jocuri specifice de leadership

Rezumat

core

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *